יום ראשון, 17 באפריל 2016

מאמר:הכל נמצא בקול!! "להתחבר לניגון הלב" קולות וצלילים בבריאה-תפקיד ומשמעות


 להתחבר לניגון הלב 
משמעות הקולות, הסאונד והצלילים בחיינו
(נכתב לקראת ראש השנה 2015 ע"י ענת אוראל ילון)

אם היו מספרים לכם, שכדי להגשים את התשוקות שלכם, לזכות בבריאות טובה, להגשים את החלומות שלכם ולפתח את התודעה שלכם לרמה רוחנית גבוהה, האם הייתם מאמינים  שזה אפשרי ?
ובכן כן זה אפשרי ולא בר חלום .
כל שעליכם לעשות הוא להאזין לצלילים מסוימים,  זה נשמע טוב מדי מכדי להיות מציאותי ?!  לא זה לא , זה אפשרי, זה אמיתי, ועל זה אני כותבת לכם …
הזכור לכם מתי לבכם התרחב בהתפעמות ואף הזיל כמה דמעות לשמע מנגינה מסוימת? צלילים וקולות שריגשו אתכם? או מצד שני, קולות, רעשים, מוסיקה שממש ממש כיווצה אתכם ולא רציתם להיות בקרבתה? ובכן, הדבר נובע מכמה סיבות.

ראשית, הגוף האנושי, המורכב לפחות מ 70% נוזל,  הינו מערכת תבונית מופלאה וגאונית של מחשבת הבריאה.
"לכל אדם הרמוניה של צליל ספציפית לגופו אשר בנויה ממיליוני רטטי סאונד. שריר רגיל בגופנו "מולחן" מחמישה סוגי רטט שונים עיקריים של סאונד, שיכולים להיות זהים בין המוני אנשים, אך בשריר ישנם עוד חלקים שגם הם מולחנים מרטטים שונים של צליל הנבדלים בין אדם למשנהו. רטטי הסאונד האלה מייצרים את צורת האני של גופכם מבחינה חיצונית וגם מבחינה בריאותית. לכן כשמוסיקה חיצונית מתנגנת , באינטרנט, בCD או דרך כל מכשיר שמשדר גלי סאונד, היא אמורה להתאים להרמוניה של רטט הצליל המתנגן בתוככם. למעשה אתם ה"מלחינים", יוצרים, מפיקים, ו"מזמרים" לגוף שלכם. בפיזיקה הקוונטית , ניתן לשייך את זה לתורת המיתרים, תיאוריה האומרת שצורה גיאומטרית של חלקיק היא כמו מיתר פתוח או סגור היכול להתנודד באופני תנודה שונים.
סאונד מתנהג כמו צבע. אם תשימו המון רטטי סאונד, תקבלו מה שנקרא "סאונד לבן" שזהו רעש צורם, אם תשימו המון רטטי אור שהם צבעים שונים, תקבלו "צבע לבן". לדוגמה: הצבע הירוק של הטבע מקביל לתו "סי" של הפסנתר..
האנשים שעושים קעקוע על גופם, שכולל צבע וצורה (ששניהם למעשה זה סאונד), הטמיעו לנצח, רטט סאונד על תאי גופם. סאונד משנה את מולקולת המים המוכלת בגופנו בכל תא ותא. רטט הסאונד לא רק תלוי ב"איך" שהקעקוע נראה אלא גם במסר שלו וגם באנרגית מבצע הקעקוע.
קבוצת חוקרים עקבה אחרי ההשפעות של מוסיקת מלחינים גדולים בהיסטוריה ומצאה נתונים מדהימים ואגנר – משפיע על אזור הקיבה, שופן – משפיע על אזור החזה, מוצארט על אזור המח ואזורים אחרים בגוף. מה שהוכח  ממחקרים אלה, שמוסיקה יכולה להרגיע ולרפא כאבים כמו אקמול.
בהאזינכם למוסיקה קלסית, תוכלו להבין מי מתנגן לכם בגוף. הסיבה הם הטונים של התווים בהם השתמשו ביצירתם. באולם קונצרטים, אתם תושפעו מהמוסיקה ללא ידיעתכם, אך לא מכל חלקי המוסיקה. חוקרים בראשות ד"ר פיטר מנארס, הצליחו לבודד חלקים ספציפיים מיצירות של מלחינים גדולים ומצאו איזה חלק משפיע על חלק מהגוף שלכם. לאחר שבודדו את החלק החשוב , הצליחו להחדירם לחלקי גוף חולים בגוף האדם, על ידי הזרקת "צליל" באמצעות מכשירים שפותחו לכך, עד לרמת תא או עצב ספציפי וקיבלו תוצאות מדהימות של ריפוי על ידי החדרת לחני צליל התואמים את הצליל המקורי של אותו איבר, לפני שהוא נפגע.
אם צמחים בביתכם יחשפו לצרחות וריבים, גם אותם תמצאו יום אחד נבולים, בגלל הסאונד של קולכם וכמובן גם הפוך, אם תשירו או תשמיעו להם מוסיקה הם ילבלבו. מוכח מדעית, שבעלי כרמים באיטליה וצרפת, המשמיעים מוסיקה קלסית לגפנים רואים מכך תוצאות מדהימות. כך גם מוסיקת התעשייה העכשווית עובדת על הגוף, לחיוב או לשלילה בהתאם למטרותיה: יש מוסיקה שתעודד אתכם לקנות ולאכול ויש מוסיקה שתרדים לכם חלקים בגוף ובמח בלי שתשימו לב בכלל". (אואזיס, חוקרת ומרצה לענייני תודעה)

 במאמר זה נתמקד בפוטנציאל החיובי והמרפא של הצלילים על גופנו הפיזי והמנטאלי.
בגופנו 7 מרכזים אנרגטיים עיקריים, (הצ'קרות) ניתן לראותם כ"מנועים", כשתפקודם תקין, כך תפקודו של הגוף הפיזי בהתאם. כאשר מרכזים אלה אינם מאוזנים, אנו חווים כאב ואי נוחות באזור הספציפי בגוף-מכיוון שהגוף הפיזי פועל בסנכרון מלא  עם הגופים האנרגטיים ולהפך.
בטיפול המשלב הילינג וצלילים אנו חווים שלווה, שחרור ה"מיינד" – המתבטא בהקלה עד העלמת כאבים פיזיים. בתהליך מתרחש ניקוי, הטענה ואיזון הגופים  בכל הרמות. בהמשך יתוארו המקרים הספציפיים המופלים בחוויה מעין זו.

מאחר ותהליכים בגוף מתבצעים בין מיליוני תאים ולא בתא בודד, התקשורת בין התאים חייבת להיות תקינה על מנת שנהיה בריאים. חלק מתקשורת זו מתבצעת על ידי תדרים. כיוון שהתדרים משפיעים על הפוטנציאל החשמלי של מעטפת התא, הם משפיעים על התקשורת התקינה בין התאים.
טיפול בתדרים וצלילים הינו עוקף שכל ומאפשר תיקונים בתקשורת הזו על מנת לטפל במצבים בריאותיים שונים.

קימטיקה-מדע התדרים  (מקור המילה ביוונית) הוא תחום מחקר מאוד פופולרי, אינטואיטיבי ומרגש – העוסק בהשפעה של צליל על חומר.
קימטיקה מוכיחה שלכל גלי הקול יש השפעה ישירה על חומרים, ובעזרת חומרים כמו מים, מלח או חול, אפשר להראות את הדפוסים הגיאומטריים הנוצרים על ידי הצלילים. בשנים האחרונות עושה מחקר זה את דרכו לתודעתנו במהירות ועוצמה מדהימה. בעבר, מידע זה לא היה זמין ונשמר רק למדענים בתחום. (להרחבה בנושא חפשו בגוגל) מים הינם המוליך הטוב ביותר, לכן מה הפלא שביכולתם של הצלילים לחולל שינוי בגוף האדם שמורכב לפחות מ 70% מים לפחות?

השפה העברית לדוגמא, הינה אחת משפות הבריאה,בעלת עצמה והשפעה רבה, זוהי שפה בה צליל האות וצורתה, והמקום ממנו מגיעה מהעולמות העליונים גורמת לה להשפעה ישירה על סידור החומר וביכולתה לחולל שינויים בחומר ובמציאות שלנו. (על האותיות משמעותן והשפעתן, אכתוב במאמר נוסף בהמשך)

הטיפול בצליל וקול: מטרתנו העיקרית היא לעבוד דרך הלב, לפתוח אותו, להקשיב לו ולהתחבר אליו דרך האנרגיה והקול ומשם נעשה הטיפול, אם באופן עצמאי, קבוצתי, או במפגש טיפולי חווייתי. דרך אחת, באמצעות תדרי הסולפג'ים (הקסם הזה נקרא סולם הסולפג'יו והוא שייך לאומנות עתיקה שאבדה לאורך הדורות, והתגלתה מחדש ב-1999 על ידי דר' לאונרד הורוביץ Leonard Horowitz ודר' ג'וזף פולאו Joseph Puleo בספרם "קודים מרפאים להתגלות ביולוגית"). דרך שנייה, דרך קולות וצלילים אוברטונים  ודרך שלישית באמצעות שירה והשמעת מוסיקה שונה (שירה מקודשת, מוסיקה קלאסית או צלילים אינטואיטיביים).

כל אלה בהפעלה והנחייה נכונה יכולים לסייע ולהקל במצבים רבים, לדוגמא:  הקלה עד ריפוי בכאבים פיזיים ונפשיים, הגברת האינטואיציה, שחרור פחדים ואשמות, איתור ושחרור חסמים ואמונות שליליות מתת המודע, ניקוי חוויות טראומטיות, חיזוק חוש הטעם, הפעלת הדמיון והגברת היצירתיות, הזרמת אנרגיית חיים, מודעות, שקט פנימי, החזרת ה DNA האנושי למצבו המקורי המושלם, מחבר, מחדש ומאזן מערכות יחסים, מאזן בין שתי אונות המוח, מקל על בעיות תקשורת והבנה, מעודד אכילה בריאה, מעודד ומשפיע על הבעה עצמית קולחת ובהירה ועוד כהנה וכהנה.

ולפעמים זה גם הרבה יותר פשוט!!! עצם השהייה בחברת מטפל מסוים..בשמיעת קולו..בראייה...באנרגיית המרחב..כבר מתחולל שם ריפוי..לא אחת אני נוכחת בכך בטיפוליי..אלו רגעי חסד מופלאים..ברגע שאדם נכנס למרחב הטיפולי..או אפילו במפגש רגיל בינינו לאחרים.. כשהתדרים תואמים את הרטטים שלנו, שם נוצר ריפוי ושינוי תודעתי! עוד לפני שלכאורה "מתחיל הטיפול" (הטיפול..הריפוי מתחיל מרגע המפגש..אפילו מההמתנה לו)

ולקראת ראש השנה הבא עלינו לטובה קצת על קולות השופר, תקיעת השופר מיועדת לחבר את כל הלבבות יחדיו דרך תדר הצליל והקול, כפי שבמעמד הר סיני "בני ישראל ראו את הקולות". גם חומת יריחו נפלה מעצמת קול השופר. כל הידע נמצא בתורה ומתגלה היום שנעשה בו שימוש.
נאמר: "אשרי העם יודעי תרועה" - רז זה, הגנוז בקול השופר, נמסר לעם ישראל בלבד. נמסר לו הסוד של החייאת הנשמה, של האמנות המיוחדת המאפשרת לאדם לחיות חיי רוח בתוך יום החולין. (לבטא את הרוח בחומר, בגוף). קולות העולים מן השופר הם קולות שלמעלה מכל השגה. קולות אלו שוברים מחיצות רוחניות ופועלים נשגבות בעולמות העליונים. גם ברובד הארצי, נוכל למצוא משמעויות ותכנים שילמדו אותנו להקשיב לְמה שמבקש קול השופר להשמיע לאוזנינו.

ועוד מהמקורות: "דע לך, שכל רואה ורועה, יש לו ניגון מיוחד משלו..."
השיר עוסק בַּייחוד של כל ברייה על פני האדמה. לפי השיר, לכל אדם בעולם אופי מיוחד משלו, והניגון הוא הסמל של הייחוד הזה. הייחודיות מתבטאת אפילו בעשבים – "שכל עשב ועשב יש לו שירה מיוחדת משלו". על אחת כמה וכמה, שלכל אדם יש את הניגון המיוחד שלו – המהות המיוחדת שלו, שרק הוא מבטא בעולם.
"ומשירת העשבים נעשה ניגון של רועה" –  אדם הקשוב לניגון של עצמו ושל הסובב אותו, כולל לניגון של הטבע, מושפע ומתפתח מהקשבה זו.
ר' נחמן מברסלב אומר שהתפילה בטבע וההקשבה לו, ממלאות את הלב שמחה והשתוקקות. לפי מילות השיר, השהייה בטבע וההקשבה לניגון המיוחד של כל עשב ועשב מאפשרת קשר לאדמה, לטבע ולארץ ישראל.

האתגר המיוחד שלנו כיום כחברה אנושית הוא לממש את הרוח דרך החומר, להתפתח ולהיטיב עם עצמנו וסביבתנו, ("הבוטח בה' חסד יסובבנו" כלומר, גם בצדקות ממון וגם בחסד של מעשים שנותן האדם מעצמו למען הזולת, יישא ברכה וישפיע לטובה על העולם) ללמוד לשחרר פחדים ומעצורים, הנובעים מאמונות קדומות, מקטינות ומגבילות ואשר חוסמים אותנו היום מלבטא את יצירתיות ורצון נשמתנו היכולים להתבטא בשירה, כתיבה, דיבור, ציור, ריקוד ולהיות כל מי שרק נרצה.
מאמר זה מתאר דרך אחת מיני רבות להשגת מטרה זו. במאמריי הבאים אכתוב
·        נקודות מבט נוספות ושונות על העולם שמעבר למציאות הנראית לעין
·        על ריפוי דרך מודעות-גופנפש
·        משמעות הצבעים בחיינו-ציור וריקוד אינטואיטיבי
·        כוח האותיות והמושג "פרקטליות" (אני כחלק מהשלם).
כמו העץ, רק עם שורשים חזקים בתוך האדמה וגוף איתן , נוכל לפרוח ולעלות לגבהים, ע"מ לקבל תובנות, למשוך כוחות, כלים ואורות- נורידם למציאותנו וניישם אותם בחיינו.

(המאמר נכתב בהשראת כתביה של אואזיס ספרינג, אתרים: אהבה 528, גיאומטריה מקודשת נגה וייסמן, סולפג'ים מקודשים ועל בסיס עשיר וארוך שלי עם מטופלים, ביניהם חולי סרטן)

מוזמנים לחוות ריפוי באור, מגע, קול וצבע- בטיפול והנחיית מדיטציה קולית

שלכם באהבה,

ענת אוראל ילון 050-5885004
מלווה תהליכי צמיחה, ריפוי ושינוי תודעה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה